Технологія модульного навчання
Технологія модульного навчання
української мови
Тема: «Іменник. Граматичні категорії іменника»
Клас: 10
№ УЕ
|
Навчальний матеріал з вказівкою завдань
|
Керівництво щодо засвоєння матеріалу
|
УЕ-0
|
Вхідний контроль
|
3 хв.
|
УЕ-1
|
Мета: В процесі роботи ви повинні актуалізувати, узагальнити і закріпити
знання про іменник як частину мови.
Пригадати граматичні категорії, властиві іменнику, удосконалити вміння та
навички визначати їх.
Виконувати вправи для закріплення знань з теми.
|
Уважно прочитай мету уроку.
|
УЕ-2
|
Мета: з’ясувати особливості та відмінності іменників, які є власними і
загальними назвами, з конкретним і абстрактним значенням, назви істот і
неістот, збірні, речовинні, одиничні;
Пригадати граматичні категорії роду, числа і відмінка.
|
Уважно прочитай мету УЕ-2.
|
Робота з підручником (розгляд, повторення правил).
|
Самостійне виконання
3 бали
|
|
Записати по 5 іменників кожного роду;
5 іменників множинних і 5 одиничних.
|
Самостійне виконання
2 бали
|
|
УЕ-3
|
Мета: з’ясувати особливості поділу іменників на відміни, зміна іменників
за відмінками.
|
Уважно прочитай мету УЕ-3.
|
1.
Вибіркова робота на основі
висловлювання.
Прочитайте текст. Визначте відміну і відмінок іменників.
Крила потрібні лиш тим, хто літає... Затримайся і поміркуй, чому? Деякі,
опустивши руки, снують павутину із сюжету буднів. Інші ж не стоять на місці,
борючись щоденно проти посередності, і йдуть уперед... Але знову хтось
запитує: “Чому дехто ходить пішки, а хтось літає”.
Стівен Ґарднер
|
Працюй в парі. Взаємоперевірка.
2 бали
|
|
2. Запишіть іменники у чотири колонки за відмінами. Підкресліть другу від
початку букву. Прочитаєте закінчення вислову О.Гончара «Працею ...»
• Ніч, площа, біль, галченя, осел, листя, скатерть, плече, кров, мазь,
людина, успішність, одиниця, дьоготь, типовість, знамено, сирота, мак,
творчість, курча, завзятість, зневага, калюжа, лак, кошеня.
(Ключ: Працею людина і сильна, і красива)
|
Працюй самостійно.
3 бали
|
|
3. Розподільна робота.
Поставте іменники в орудному відмінку однини і випишіть у колонку:
1) спочатку ті, у яких букви подвоїлися; 2) потім ті, у яких букви не
подвоїлися; 3) за ними ті, у яких вжито апостроф.
Зніяковілість, емаль, шерсть, подорож, кров, смерть, ожеледь, жовч, верф,
вживаність, снасть. Об, радість, гниль, старість, далеч, мати.
|
Робота в парах.
Поясни і обґрунтуй напарнику свій вибір.
3 бали
|
|
4. Робота з підручником. Правила написання закінчень іменників ІІ відміни
чоловічого роду однини.
Вправа. Поставити іменники у Р.в. однини і запишіть у дві колонки: 1) із
закінченням -а, -я;
2) із закінченням -у; -ю.
Сніг, Нью-Йорк, Ерзурум (місто), Ліван (країна), обмін, Вашингтон
(місто), Іртиш (ріка), вир, Амур (ріка), Вашингтон (штат), Дністер, Дагестан
республіка), інвентар, листопад (місяць), ідеалізм, листопад (опадання
листя), явір, йорж, алюміній, міліметр, ом.
Ключ: із перших літер прочитайте вислів М.Коцюбинського (Не відділяймо
слова від діла).
|
Працюй самостійно.
«Навчи друга» (робота в парах)
Працюй самостійно
3 бали
|
|
5. Ти – редактор.
Виправіть помилки у вживанні іменників, обґрунтуйте свою думку.
v Вона відчула страшенну
біль.
v На залізничному путі
стояв поїзд.
v Марічка пішла за
водою.
v Гуманізм і людяність
– найголовніші риси героїв письменника.
v Дайте повідомлення
про вільні вакансії.
|
Працюй в парі.
Взаємоперевірка.
5 балів
|
|
УЕ-4
|
Мета: перевірити засвоєні знання.
Бліц-контроль
1.Визначте рядок, у якому всі іменники належать до однієї відміни.
А. об’єднання, об’єкт, область
Б. обмова, обрамлення, обставина
В. обличчя, оболонь, обміль
Г. оберег, обрис, обчислення
2. Визначте рядок, у якому всі іменники ІІ відміни чоловічого роду
належать до твердої групи.
А крамар, коментар, ключар
Б контур, командир, касир
В книгар, каменяр, пушкар
Г конструктор, вугляр, кавалер
3. Визначте рядок, у якому всі іменники не належать до жодної відміни
А парость, асиметрія, відтиск
Б відчуття, поклик, їство
В оглядини, вечорниці, турне
Г пасаж, кав’ярня, глибінь
4. Визначте рядки, у яких в усіх іменниках неможливо визначити групу.
А розуміння, розчин, рілля
Б курча, гуся, дитя
В розміщення, розгардіяш, ребус
Г розпродаж, розрізнення, ремесло
5. Установіть відмінність між іменниками та відмінами, до яких вони
належать.
А мати, сміливість, скрижаль 1. І відміна
Б старець, ставлення, спогад 2. ІІ відміна
В сім’я, галченя, ім’я 3. ІІІ відміна
Г стежина, спекота, скроня 4. ІУ відміна
Ґ скам’янілість, скатерть, сіль
Д сполох, спориш, співчуття.
|
Працюй самостійно.
7 балів
|
УЕ-5
|
Мета: перевірка завдань за еталоном.
|
Візьми у вчителя еталон і перевір
правильність виконаних завдань.
|
УЕ-6
|
Підведення підсумків уроку.
|
|
Повернись до УЕ-1 і прочитай ще раз мету уроку.
|
Самостійно
|
|
Чи досяг ти мети?
|
Разом з класом.
|
|
Оціни свою роботу на уроці.
27-28 балів – «12»
25-26 балів – «11»
23-24 балів – «10»
20-22 балів – «9»
18-19 балів – «8»
16-17 балів – «7»
13-15 балів – «6»
11-12 балів – «5»
9-10 балів – «4»
6-8 балів – «3»
4-5 балів – «2»
2-3 бали – «1»
|
Підрахуй кількість набраних балів і
постав собі оцінку.
|
|
Спасибі тобі за урок! Якщо щось не
вийшло, не хвилюйся|розбудовуй|, прочитай вдома теоретичний матеріал в
підручнику, виконай додатково вправи, запитай|спитай| у
вчителя|учителя| про те, що не зрозумів.
|
||
Прізвище, ім’я, клас
|
|||
№ УЕ
|
Завдання
|
Кількість набраних балів
|
|
УЕ-2
|
Творча вправа
|
||
УЕ-3
|
1.Вибіркова робота на основі висловлювання.
|
||
2. Розподільна робота
|
|||
3. Розподільна робота
|
|||
4. Вправа
|
|||
5. Ти – редактор.
|
|||
УЕ-4
|
Бліц-контроль
|
||
Підсумкова кількість балів
|
|||
Оцінка
|
|||
Рефлексія, питання з вибором
відповідей.
- Чи задоволений ти своєю роботою на уроці?
а) так; б) і так, і ні; у) ні; г) важко відповісти.
- Яким чином ти збираєшся усунути пропуски, складності?
а) запитаю у вчителя; б) у товариша; у) справлюся сам; г) не знаю.
- Зміг би ти пояснити процес рішення своєму товаришеві?
а) так; б) частково; у) ні; г) важко відповісти.
- Якій формі роботи на уроці ти віддаєш перевагу?
а) індивідуальній; б) парній, в) груповій; г) колективній, коли бере участь увесь клас.
Коментарі
Дописати коментар