Технологія модульного навчання


Технологія модульного навчання

 української мови


Тема: «Іменник. Граматичні категорії іменника»

Клас: 10

№ УЕ
Навчальний матеріал з вказівкою завдань
Керівництво щодо засвоєння матеріалу
УЕ-0
Вхідний контроль
3 хв.
УЕ-1
Мета: В процесі роботи ви повинні актуалізувати, узагальнити і закріпити знання про іменник як частину мови.
Пригадати граматичні категорії, властиві іменнику, удосконалити вміння та навички визначати їх.
Виконувати вправи для закріплення знань з теми.
Уважно прочитай мету уроку.
УЕ-2
Мета: з’ясувати особливості та відмінності іменників, які є власними і загальними назвами, з конкретним і абстрактним значенням, назви істот і неістот, збірні, речовинні, одиничні;
Пригадати граматичні категорії роду, числа і відмінка.
Уважно прочитай мету УЕ-2.
Робота з підручником (розгляд, повторення правил).
Самостійне виконання
3 бали
Записати по 5 іменників кожного роду;
5 іменників множинних і 5 одиничних.
Самостійне виконання
2 бали
УЕ-3
Мета: з’ясувати особливості поділу іменників на відміни, зміна іменників за відмінками.
Уважно прочитай мету УЕ-3.
1.    Вибіркова робота на основі висловлювання.
Прочитайте текст. Визначте відміну і відмінок іменників.
Крила потрібні лиш тим, хто літає... Затримайся і поміркуй, чому? Деякі, опустивши руки, снують павутину із сюжету буднів. Інші ж не стоять на місці, борючись щоденно проти посередності, і йдуть уперед... Але знову хтось запитує: “Чому дехто ходить пішки, а хтось літає”.
Стівен Ґарднер
Працюй в парі. Взаємоперевірка.
2 бали
2. Запишіть іменники у чотири колонки за відмінами. Підкресліть другу від початку букву. Прочитаєте закінчення вислову О.Гончара «Працею ...»
• Ніч, площа, біль, галченя, осел, листя, скатерть, плече, кров, мазь, людина, успішність, одиниця, дьоготь, типовість, знамено, сирота, мак, творчість, курча, завзятість, зневага, калюжа, лак, кошеня.
(Ключ: Працею людина і сильна, і красива)
Працюй самостійно.
3 бали
3. Розподільна робота.
Поставте іменники в орудному відмінку однини і випишіть у колонку:
1) спочатку ті, у яких букви подвоїлися; 2) потім ті, у яких букви не подвоїлися; 3) за ними ті, у яких вжито апостроф.
Зніяковілість, емаль, шерсть, подорож, кров, смерть, ожеледь, жовч, верф, вживаність, снасть. Об, радість, гниль, старість, далеч, мати.
Робота в парах.
Поясни і обґрунтуй напарнику свій вибір.
3 бали
4. Робота з підручником. Правила написання закінчень іменників ІІ відміни чоловічого роду однини.
Вправа. Поставити іменники у Р.в. однини і запишіть у дві колонки: 1) із закінченням -а, -я;
2) із закінченням -у; -ю.
Сніг, Нью-Йорк, Ерзурум (місто), Ліван (країна), обмін, Вашингтон (місто), Іртиш (ріка), вир, Амур (ріка), Вашингтон (штат), Дністер, Дагестан республіка), інвентар, листопад (місяць), ідеалізм, листопад (опадання листя), явір, йорж, алюміній, міліметр, ом.
Ключ: із перших літер прочитайте вислів М.Коцюбинського (Не відділяймо слова від діла).
Працюй самостійно.
«Навчи друга» (робота в парах)
Працюй самостійно
3 бали
5. Ти – редактор.
Виправіть помилки у вживанні іменників, обґрунтуйте свою думку.
v Вона відчула страшенну біль.
v На залізничному путі стояв поїзд.
v Марічка пішла за водою.
v Гуманізм і людяність – найголовніші риси героїв письменника.
v Дайте повідомлення про вільні вакансії.
Працюй в парі.
Взаємоперевірка.
5 балів
УЕ-4
Мета: перевірити засвоєні знання.
Бліц-контроль
1.Визначте рядок, у якому всі іменники належать до однієї відміни.
А. об’єднання, об’єкт, область
Б. обмова, обрамлення, обставина
В. обличчя, оболонь, обміль
Г. оберег, обрис, обчислення

2. Визначте рядок, у якому всі іменники ІІ відміни чоловічого роду належать до твердої групи.
А крамар, коментар, ключар
Б контур, командир, касир
В книгар, каменяр, пушкар
Г конструктор, вугляр, кавалер

3. Визначте рядок, у якому всі іменники не належать до жодної відміни
А парость, асиметрія, відтиск
Б відчуття, поклик, їство
В оглядини, вечорниці, турне
Г пасаж, кав’ярня, глибінь

4. Визначте рядки, у яких в усіх іменниках неможливо визначити групу.
А розуміння, розчин, рілля
Б курча, гуся, дитя
В розміщення, розгардіяш, ребус
Г розпродаж, розрізнення, ремесло

5. Установіть відмінність між іменниками та відмінами, до яких вони належать.
А мати, сміливість, скрижаль 1. І відміна
Б старець, ставлення, спогад 2. ІІ відміна
В сім’я, галченя, ім’я 3. ІІІ відміна
Г стежина, спекота, скроня 4. ІУ відміна
Ґ скам’янілість, скатерть, сіль
Д сполох, спориш, співчуття.
Працюй самостійно.
7 балів
УЕ-5
Мета: перевірка завдань за еталоном.
Візьми у вчителя еталон і перевір правильність виконаних завдань.
УЕ-6
Підведення підсумків уроку.
Повернись до УЕ-1 і прочитай ще раз мету уроку.
Самостійно
Чи досяг ти мети?
Разом з класом.
Оціни свою роботу на уроці.
27-28 балів – «12»
25-26 балів – «11»
23-24 балів – «10»
20-22 балів – «9»
18-19 балів – «8»
16-17 балів – «7»
13-15 балів – «6»
11-12 балів – «5»
9-10 балів – «4»
6-8 балів – «3»
4-5 балів – «2»
2-3 бали – «1»
Підрахуй кількість набраних балів і постав собі оцінку.
Спасибі тобі за урок! Якщо щось не вийшло, не хвилюйся|розбудовуй|, прочитай вдома теоретичний матеріал в підручнику, виконай додатково вправи, запитай|спитай| у вчителя|учителя| про те, що не зрозумів.

Прізвище, ім’я, клас
№ УЕ
Завдання
Кількість набраних балів
УЕ-2
Творча вправа
УЕ-3
1.Вибіркова робота на основі висловлювання.
2. Розподільна робота
3. Розподільна робота
4. Вправа
5. Ти – редактор.
УЕ-4
Бліц-контроль
Підсумкова кількість балів
Оцінка

Рефлексія, питання з вибором відповідей.
- Чи задоволений ти своєю роботою на уроці?
а) так; б) і так, і ні; у) ні; г) важко відповісти.
- Яким чином ти збираєшся усунути пропуски, складності?
а) запитаю у вчителя; б) у товариша; у) справлюся сам; г) не знаю.
- Зміг би ти пояснити процес рішення своєму товаришеві?
а) так; б) частково; у) ні; г) важко відповісти.
- Якій формі роботи на уроці ти віддаєш перевагу?
а) індивідуальній; б) парній, в) груповій; г) колективній, коли бере участь увесь клас.


Коментарі

Архів блогу

Популярні публікації

Зображення