Технологія модульного навчання
Технологія модульного навчання
української мови
Тема: «Іменник. Граматичні категорії іменника»
Клас: 10
| 
№ УЕ | 
Навчальний матеріал з вказівкою завдань | 
Керівництво щодо засвоєння матеріалу | 
| 
УЕ-0 | 
Вхідний контроль | 
3 хв. | 
| 
УЕ-1 | 
Мета: В процесі роботи ви повинні актуалізувати, узагальнити і закріпити
  знання про іменник як частину мови. 
Пригадати граматичні категорії, властиві іменнику, удосконалити вміння та
  навички визначати їх. 
Виконувати вправи для закріплення знань з теми. | 
Уважно прочитай мету уроку. | 
| 
УЕ-2 | 
Мета: з’ясувати особливості та відмінності іменників, які є власними і
  загальними назвами, з конкретним і абстрактним значенням, назви істот і
  неістот, збірні, речовинні, одиничні; 
Пригадати граматичні категорії роду, числа і відмінка. | 
Уважно прочитай мету УЕ-2. | 
| 
Робота з підручником (розгляд, повторення правил). | 
Самостійне виконання 
3 бали | |
| 
Записати по 5 іменників кожного роду; 
5 іменників множинних і 5 одиничних. | 
Самостійне виконання 
2 бали | |
| 
УЕ-3 | 
Мета: з’ясувати особливості поділу іменників на відміни, зміна іменників
  за відмінками. | 
Уважно прочитай мету УЕ-3. | 
| 
1.   
  Вибіркова робота на основі
  висловлювання. 
Прочитайте текст. Визначте відміну і відмінок іменників. 
Крила потрібні лиш тим, хто літає... Затримайся і поміркуй, чому? Деякі,
  опустивши руки, снують павутину із сюжету буднів. Інші ж не стоять на місці,
  борючись щоденно проти посередності, і йдуть уперед... Але знову хтось
  запитує: “Чому дехто ходить пішки, а хтось літає”. 
Стівен Ґарднер | 
Працюй в парі. Взаємоперевірка. 
2 бали | |
| 
2. Запишіть іменники у чотири колонки за відмінами. Підкресліть другу від
  початку букву. Прочитаєте закінчення вислову О.Гончара «Працею ...» 
• Ніч, площа, біль, галченя, осел, листя, скатерть, плече, кров, мазь,
  людина, успішність, одиниця, дьоготь, типовість, знамено, сирота, мак,
  творчість, курча, завзятість, зневага, калюжа, лак, кошеня. 
(Ключ: Працею людина і сильна, і красива) | 
Працюй самостійно. 
3 бали | |
| 
3. Розподільна робота. 
Поставте іменники в орудному відмінку однини і випишіть у колонку: 
1) спочатку ті, у яких букви подвоїлися; 2) потім ті, у яких букви не
  подвоїлися; 3) за ними ті, у яких вжито апостроф. 
Зніяковілість, емаль, шерсть, подорож, кров, смерть, ожеледь, жовч, верф,
  вживаність, снасть. Об, радість, гниль, старість, далеч, мати. | 
Робота в парах. 
Поясни і обґрунтуй напарнику свій вибір. 
3 бали | |
| 
4. Робота з підручником. Правила написання закінчень іменників ІІ відміни
  чоловічого роду однини. 
Вправа. Поставити іменники у Р.в. однини і запишіть у дві колонки: 1) із
  закінченням -а, -я; 
2) із закінченням -у; -ю. 
Сніг, Нью-Йорк, Ерзурум (місто), Ліван (країна), обмін, Вашингтон
  (місто), Іртиш (ріка), вир, Амур (ріка), Вашингтон (штат), Дністер, Дагестан
  республіка), інвентар, листопад (місяць), ідеалізм, листопад (опадання
  листя), явір, йорж, алюміній, міліметр, ом. 
Ключ: із перших літер прочитайте вислів М.Коцюбинського (Не відділяймо
  слова від діла). | 
Працюй самостійно. 
«Навчи друга» (робота в парах) 
Працюй самостійно 
3 бали | |
| 
5. Ти – редактор. 
Виправіть помилки у вживанні іменників, обґрунтуйте свою думку. 
v Вона відчула страшенну
  біль. 
v На залізничному путі
  стояв поїзд. 
v Марічка пішла за
  водою. 
v Гуманізм і людяність
  – найголовніші риси героїв письменника. 
v Дайте повідомлення
  про вільні вакансії. | 
Працюй в парі. 
Взаємоперевірка. 
5 балів | |
| 
УЕ-4 | 
Мета: перевірити засвоєні знання. 
Бліц-контроль 
1.Визначте рядок, у якому всі іменники належать до однієї відміни. 
А. об’єднання, об’єкт, область 
Б. обмова, обрамлення, обставина 
В. обличчя, оболонь, обміль 
Г. оберег, обрис, обчислення 
2. Визначте рядок, у якому всі іменники ІІ відміни чоловічого роду
  належать до твердої групи. 
А крамар, коментар, ключар 
Б контур, командир, касир 
В книгар, каменяр, пушкар 
Г конструктор, вугляр, кавалер 
3. Визначте рядок, у якому всі іменники не належать до жодної відміни 
А парость, асиметрія, відтиск 
Б відчуття, поклик, їство 
В оглядини, вечорниці, турне 
Г пасаж, кав’ярня, глибінь 
4. Визначте рядки, у яких в усіх іменниках неможливо визначити групу. 
А розуміння, розчин, рілля 
Б курча, гуся, дитя 
В розміщення, розгардіяш, ребус 
Г розпродаж, розрізнення, ремесло 
5. Установіть відмінність між іменниками та відмінами, до яких вони
  належать. 
А мати, сміливість, скрижаль 1. І відміна 
Б старець, ставлення, спогад 2. ІІ відміна 
В сім’я, галченя, ім’я 3. ІІІ відміна 
Г стежина, спекота, скроня 4. ІУ відміна 
Ґ скам’янілість, скатерть, сіль 
Д сполох, спориш, співчуття. | 
Працюй самостійно. 
7 балів | 
| 
УЕ-5 | 
Мета: перевірка завдань за еталоном. | 
Візьми у вчителя еталон і перевір
  правильність виконаних завдань. | 
| 
УЕ-6 | 
Підведення підсумків уроку. | |
| 
Повернись до УЕ-1 і прочитай ще раз мету уроку. | 
Самостійно | |
| 
Чи досяг ти мети? | 
Разом з класом. | |
| 
Оціни свою роботу на уроці. 
27-28 балів – «12» 
25-26 балів – «11» 
23-24 балів – «10» 
20-22 балів – «9» 
18-19 балів – «8» 
16-17 балів – «7» 
13-15 балів – «6» 
11-12 балів – «5» 
9-10 балів – «4» 
6-8 балів – «3» 
4-5 балів – «2» 
2-3 бали – «1» | 
Підрахуй кількість набраних балів і
  постав собі оцінку. | |
| 
Спасибі тобі за урок! Якщо щось не
  вийшло, не хвилюйся|розбудовуй|, прочитай вдома теоретичний матеріал в
  підручнику, виконай додатково вправи, запитай|спитай| у
  вчителя|учителя| про те, що не зрозумів. | ||
| 
Прізвище, ім’я, клас | |||
| 
№ УЕ | 
Завдання | 
Кількість набраних балів | |
| 
УЕ-2 | 
Творча вправа | ||
| 
УЕ-3 | 
1.Вибіркова робота на основі висловлювання. | ||
| 
2. Розподільна робота | |||
| 
3. Розподільна робота | |||
| 
4. Вправа | |||
| 
5. Ти – редактор. | |||
| 
УЕ-4 | 
Бліц-контроль | ||
| 
Підсумкова кількість балів | |||
| 
Оцінка | |||
Рефлексія, питання з вибором
відповідей.
- Чи задоволений ти своєю роботою на уроці?
а) так; б) і так, і ні; у) ні; г) важко відповісти.
- Яким чином ти збираєшся усунути пропуски, складності?
а) запитаю у вчителя; б) у товариша; у) справлюся сам; г) не знаю.
- Зміг би ти пояснити процес рішення своєму товаришеві?
а) так; б) частково; у) ні; г) важко відповісти.
- Якій формі роботи на уроці ти віддаєш перевагу?
а) індивідуальній; б) парній, в) груповій; г) колективній, коли бере участь увесь клас.

Коментарі
Дописати коментар