Технологія проблемного навчання


Клас: 11
Тeма: НЕ З РІЗНИМИ ЧАСТИНАМИ МОВИ
Мета: повторити і закріпити знання про категорію роду і числа й практичні навички визначати їх і правильно використовувати; розвивати лінгвістичне мислення учнів; закріпити орфографічні навички; виховувати почуття поваги до рідної культури.

I. Прочитайте речення. Назвіть частини мови, з якими вжито не (разом чи окремо). Поясніть правопис не з різними частинами мови.
1. Прожити вік — не поле перейти, не дощову годину переждати (Л. Глібов). 2. Від лісу віяло чимось мирним з його пташиним світом, з тишею та незайманістю (А. Шиян).
3. Дощі йшли невпинні, обложні, вітряні (Я. Баш).
4. Він ішов не великим битим шляхом, а через малі села понад Россю, невеликими дорогами, щоб не стрінутися зі своїм катом (І. Нечуй-Левицький).
5. Вітер затих, і ніщо не ворушило багрянцю казкових густих лісів (В. Собко).
6. Марко чогось недоказував. Це добре відчував Антін (Н. Рибак).

II. Перепишіть, розкриваючи дужки. Поясніть правопис не з різними частинами. Чи можливе інше написання дієприкметників в 8-9 реченнях?
1. Наперед (не)вода риби (не)лови (Народна творчість).
2-3. (Не) менше і (не) гірше враження справляли різні господарські заходи та пристрої (Ю. Смолич).
4. Під березою, проточуючи сніг, ожив і подав свій голос (не) видимий струмок (М. Стельмах).
5. (Не) здужає Катерина, ледве-ледве дише… (Т. Шевченко).
6. Викосив хтось траву в лузі, де сині фіалки (не) сміло витиналися з землі (В. Козаченко).
7. (Не)легко йти вгору, але як багато видно з вершини, які просторі перспективи відкриваються звідти (В. Добровольський).
 8. Вражений досі (не)баченою картиною Дніпра, Юрій Макарович довго сидів на березі (Т. Коцюба).
 9. Поруч із столом, під стіною, стояло (не) заслане дерев’яне ліжко.

Коментарі

Архів блогу

Популярні публікації

Зображення