Проектна технологія


Навчальний проект
''Однорідні члени речення»
(проект з української мови для учнів 8 класу )
Підготувала Богданова Антоніна
УА18М група (ФФЖ)
Мета: - формування комунікативної і літературної компетенції, що базується на знаннях, уміннях пізнавального і творчого типу, соціальних навичках, світоглядних переконаннях тощо;
- розширити та поглибити знання про однорідні члени речення, способи зв’язку між ними;
- навчити знаходити різні ряди однорідних членів у реченні;
-закріпити правила вживання розділових знаків у реченнях з однорідними членами;
-розвивати вміння вільно оперувати лінгвістичними знаннями у власному мовленні;
- розширити знання учнів про творчість Назарія Яремчука,його вклад в українську літературу;
- розвивати творчі і комунікативні здібності учнів, їхнє самостійне критичне мислення, вміння аргументовано доводити власну думку;
- вироблення вміння застосовувати здобуті на уроках мови знання, навички в практичному житті.

Ключове питання: Однорідні члени речення - перлини у бурхливому мовному океані. Чи не так?!

Тематичні питання
·       Чи потрібні однорідні члени речення в мовленні?
·       Чи можна обійтися без них?
·       Чи є необхідність інтонувати речення, ускладнені однорідними членами?
Змістові питання
·       З якою метою використовують однорідні члени речення у мовленні?
·       Які члени речень можуть бути однорідними?
·       Які розділові знаки використовуються при однорідних членах речення?
·       Які однорідні члени речення називаються поширеними або непоширеними?
·       Чим відрізняються однорідні та неоднорідні означення?
·       Які розділові знаки використовують при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами?

Стислий опис проекту
Під час роботи над проектом учні розширюють та поглиблюють знання про однорідні члени речення, способи зв'язку між ними, розділові знаки при них, удосконалюють вміння знаходити речення з однорідними членами, узагальнювальними словами, навчаються знаходити і виправляти помилки на вивчені правила, конструювати речення та будувати висловлювання, розширюють знання про творчість Назарія Яремчука, його вклад в українську культуру. Це міжпредметний проект, який включає в себе питання з мовознавства, літературознавства, мистецтвознавства.
Для роботи учні  поділені на 3 робочі групи за інтересами. В ході реалізації проекту учні досліджують і обгрунтовують розділові знаки при однорідних членах речення, при узагальнювальних словах, демонструють вміння знаходити однорідні та неоднорідні означення, вміння конструювати речення з однорідними членами.

Навчальні етапи проекту та очікувані результати навчання
І етап – Організаційний
ü Перегляд презентації вчителя.
ü Поділ класу на групи для виконання проекту. 
ü Проходження тестування.
ІІ етап – Теоретичний
Учні розширюють та поглиблюють свої знання про однорідні члени речення, добирають приклади речень з однорідними членами з пісенних творів Назарія Яремчука та критичних матеріалів про його життєвий і творчий шлях.
ІІІ етап – Практичний
ü Узагальнення та систематизація теоретичного матеріалу
ü Оформлення результатів проекту (створення презентації, буклету, розробка та представлення алгоритмів роботи над мовною темою: "Використання розділових знаків при однорідних членах речення", "Однорідні та неоднорідні означення", "Розділові знаки при узагальнювальних словах у реченнях з однорідними членами").
ü Створення добірки, скрайбінгу, інфографіки, хмари слів, відеоматеріалів з теми проекту.
ІV етап – Заключний
ü Презентація учнями своїх кінцевих продуктів на підсумковому занятті.
ü Підсумкове тестування.
ü Підведення підсумків та оцінювання участі у проекті.

Приблизний час, необхідний для реалізації навчального проекту
6 уроків

Матеріали

Методичні матеріали

Дидактичні матеріали
ü Пам'ятка для виконання проблемних завдань
ü Гра  «Де, чому, як?»
ü Робочі зошити для кожної групи

Друковані матеріали
1. Глазова О.П., Кузнецов Ю.Б. Рідна мова: Підручник для 8 класу загальноосвітніх навчальних закладів. – К.: Зодіак – ЕКО, 2008
2. Когут О.І. Інноваційні технології навчання української мови і літератури. – Тернопіль: Астон, 2005
3. Козачук Г. О. Українська мова для абітурієнтів: Навч. посіб. – К.: Вища школа, 2006.
4. Національна доктрина розвитку освіти// Освіта України. – 2002. - №33
5. Олійник Ольга. Українська мова: Підручник для 8 класу середньої школи. – К.: Вікторія, 2004
6. Освітні технології// За ред. О.М.Пєхоти. –К.: АСК, 2004.
7. Пастушенко Н. М. Зовнішнє оцінювання з української мови: ключ до успіху. Порадник для учнів і вчителів. – Львів: Літопис, 2006.
8. Плиско К.М. Організація навчання синтаксису в середній школі. – К.: Рад. школа, 1990
9. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. Українська мова 5 – 12 класи. К.: Ірпінь. 2005
10.Пономарів О. Д. Стилістика сучасної української мови: Підручник. – Тернопіль: Навчальна книга – Богдан, 2000.
11.Солдатова Л. Однорідні члени речення. Блок уроків для 8-го класу// Українська мова та література. – 2004. - №7.
12. Степанюк Микола Плани уроків вивчення теми “ Речення з однорідними членами” // Українська мова і література в школі. – 2003. - №6. – с. 35- 41, № 7. – с. 47 -53.
13. Сучасна українська мова: Підручник / Пономарів О.Д., Різун В.В., Шевченко Л.Ю. – К.: Либідь, 2001
14. Ходакова О.М. Уроки – подорожі Країною однорідних членів речення// Вивчаємо українську. – 2009.- № 19 -21. – с. 35 - 41
15. Тлумачний словник української мови.

Додаткове приладдя та витратні матеріали
Папір, проектор та мультимедійна дошка, диски, портрет Назарія Яремчука, вишитий рушник, свіча, підсвічник, прижиттєві світлини відомого співака


Коментарі

Архів блогу

Популярні публікації

Зображення