Проект "Україна - це я!""
Проект з
української мови для учнів 9 класу
«УКРАЇНА
– ЦЕ Я!»
(підготовка
до написання твору «Я пишаюся тим, що я українець(-ка)!»)
Підготувала Богданова Антоніна
УА18М група (ФФЖ)
Мета: формувати
здатність до мовної самоідентифікації; здатність до самоідентифікації; прагнення до самовизначення,
самовираження, самовдосконалення; прагнення бути корисним; виховувати патріотизм; розвивати психічні процеси та
мовлення студентів; удосконалювати вміння писати твори
на морально-етичні, суспільні теми; вміння користуватися виражальними
засобами публіцистичного стилю мовлення.
Очікувані результати: мовна
самоідентифікація (усвідомлення рідної мови); здатність до самоідентифікації (знання себе самого, розпізнавання власних нахилів,
здібностей, уподобань, недоліків); самовизначення; прагнення до самовираження; прагнення до самовдосконалення; патріотизм; прагнення бути корисним.
Ключове питання: Чи вважаєш ти себе
українцем (українкою)?
Тематичні питання: 1.
Моя мова.
2. Ментальні
риси.
3. Я пишаюся
Україною (!) (?)
4. Вірю у майбутнє України.
Час для реалізації навчального
проекту: 1 урок
Операційна карта з розробки тематичного питання
МОЯ МОВА
Українець
(українка) (із тлумачного словника) –
представник (представниця) нації як конкретно-історичної форми спільності людей,
об’єднаних єдиною мовою й територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними
рисами культури й характеру;
–представник
(представниця) основного населення України.
· Чи вважаєте ви українську мову
великою мовою?
· Яку мову ти вважаєш для себе рідною?
Чому? Дай розгорнуту відповідь.
· Чи повинен ти знати українську мову?
Чому? Навіщо українцеві знати українську мову?
· Яке ваше ставлення до двомовності в
Україні як до реальності сьогодення? Скільки мов в Україні повинні мати статус державних? Думку
обґрунтуйте.
· Уявимо ситуацію. В Україні
конституційно закріплено статус української й російської мов як державних. На
російськомовних теренах живуть українці й спілкуються російською мовою. Чи повинні ці люди
володіти ще й українською мовою?
· Виходячи з проблематики тематичного
питання, чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?
Операційна карта з розробки тематичного питання
МЕНТАЛЬНІ
РИСИ
Українець (українка)
(із тлумачного словника) – представник (представниця) нації як конкретно-історичної форми
спільності людей, об’єднаних єдиною мовою й територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними
рисами культури й характеру;
– представник
(представниця) основного населення України.
· Які традиції існують у твоїй родині?
Чи є ці традиції частиною великої й багатої культури українського народу?
·
· Чи вважаєш ти себе частиною культури
українців? Чи причетний ти до багатої культурної спадщини нашого народу?
· Виходячи з проблематики тематичного
питання, чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?
Операційна карта з розробки тематичного питання
Я
ПИШАЮСЯ УКРАЇНОЮ (!) (?)
Українець
(українка) (із
тлумачного словника) – представник (представниця) нації як конкретно-історичної форми
спільності людей, об’єднаних єдиною мовою й територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними
рисами культури й характеру;
– представник (представниця)
основного населення України.
· Чи соромно для молодої людини сьогодні
називатися українцем? Чому?
·
Що
заважає сьогодні українцям пишатися своєю державою? Відповідь підкріплюйте прикладами.
· Який розділовий знак ти поставиш
після назви тематичного питання? Обґрунтуй.
· Виходячи з проблематики тематичного
питання, чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?
Операційна карта з розробки тематичного питання
ВІРЮ
В МАЙБУТНЄ УКРАЇНИ
Українець
(українка) (із
тлумачного словника) – представник (представниця) нації як конкретно-історичної форми
спільності людей, об’єднаних єдиною мовою й територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними
рисами культури й характеру;
– представник (представниця)
основного населення України.
Чи вірите ви в майбутнє України?
Чому? Які умови мають бути виконаними?
Східна мудрість проголошує: “Щоб
побудувати майбутнє, треба знати своє коріння і знати, хто ти є”. Висловіть свої міркування з цього приводу.
Чи може патріотизм підняти
(врятувати) Україну? Ти патріот своєї країни? Що ти можеш зробити для майбутнього
України? Чи будеш щось
робити?
Г. Сковорода сповідував істину
необхідності самовдосконалення людини з метою приносити користь своїй країні. Чи актуальна ця думка
сьогодні?
Виходячи з проблематики тематичного
питання, чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?
Коментарі
Дописати коментар