Проект "Україна - це я!""


Проект з української мови для учнів 9 класу
«УКРАЇНА – ЦЕ Я!»
(підготовка до написання твору «Я пишаюся тим, що я українець(-ка)!»)
Підготувала Богданова Антоніна
УА18М група (ФФЖ)

Мета: формувати здатність до мовної самоідентифікації; здатність до самоідентифікації; прагнення до самовизначення, самовираження, самовдосконалення; прагнення бути корисним; виховувати патріотизм; розвивати психічні процеси та мовлення студентів; удосконалювати вміння писати твори на морально-етичні, суспільні теми; вміння користуватися виражальними засобами публіцистичного стилю мовлення.
Очікувані результати: мовна самоідентифікація (усвідомлення рідної мови); здатність до самоідентифікації (знання себе самого, розпізнавання власних нахилів, здібностей, уподобань, недоліків); самовизначення; прагнення до самовираження; прагнення до самовдосконалення; патріотизм; прагнення бути корисним.
Ключове питання: Чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?
Тематичні питання:  1. Моя мова.
2. Ментальні риси.
3. Я пишаюся Україною (!) (?)
4. Вірю у майбутнє України.
Час  для реалізації навчального проекту: 1 урок



Операційна карта з розробки тематичного питання
МОЯ МОВА
Українець (українка) (із тлумачного словника) – представник (представниця) нації як конкретно-історичної форми спільності людей, об’єднаних єдиною мовою й територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними рисами культури й характеру;
–представник (представниця) основного населення України.

·       Чи вважаєте ви українську мову великою мовою?
·       Яку мову ти вважаєш для себе рідною? Чому? Дай розгорнуту відповідь.
·       Чи повинен ти знати українську мову? Чому? Навіщо українцеві знати українську мову?
·       Яке ваше ставлення до двомовності в Україні як до реальності сьогодення?  Скільки  мов  в  Україні  повинні  мати  статус  державних? Думку обґрунтуйте.
·       Уявимо ситуацію. В Україні конституційно закріплено статус української й російської мов як державних. На російськомовних теренах живуть українці й спілкуються російською мовою. Чи повинні ці люди володіти ще й українською мовою?
·       Виходячи з проблематики тематичного питання, чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?


Операційна карта з розробки тематичного питання
МЕНТАЛЬНІ РИСИ
Українець (українка) (із тлумачного словника) – представник (представниця) нації як конкретно-історичної форми спільності людей, об’єднаних єдиною мовою й територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними рисами культури й характеру;
представник (представниця) основного населення України.

·       Які традиції існують у твоїй родині? Чи є ці традиції частиною великої й багатої культури українського народу?
Скругленный прямоугольник: Чи притаманні ментальні риси українців тобі, твоїй родині?
 
·        














·       Чи вважаєш ти себе частиною культури українців? Чи причетний ти до багатої культурної спадщини нашого народу?
·       Виходячи з проблематики тематичного питання, чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?

Операційна карта з розробки тематичного питання
Я ПИШАЮСЯ УКРАЇНОЮ (!) (?)
Українець (українка) (із тлумачного словника) – представник (представниця) нації як конкретно-історичної форми спільності людей, об’єднаних єдиною мовою й територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними рисами культури й характеру;
– представник (представниця) основного населення України.

·       Чи соромно для молодої людини сьогодні називатися українцем? Чому?
·       Що заважає сьогодні українцям пишатися своєю державою? Відповідь підкріплюйте прикладами.
·       Який розділовий знак ти поставиш після назви тематичного питання? Обґрунтуй.
·       Виходячи з проблематики тематичного питання, чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?

Операційна карта з розробки тематичного питання
ВІРЮ В МАЙБУТНЄ УКРАЇНИ
Українець (українка) (із тлумачного словника) – представник (представниця) нації як конкретно-історичної форми спільності людей, об’єднаних єдиною мовою й територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними рисами культури й характеру;
представник (представниця) основного населення України.

*   Чи вірите ви в майбутнє України? Чому? Які умови мають бути виконаними?
*   Східна мудрість проголошує: “Щоб побудувати майбутнє, треба знати своє коріння і знати, хто ти є”. Висловіть свої міркування з цього приводу.
*   Чи може патріотизм підняти (врятувати) Україну? Ти патріот своєї країни? Що ти можеш зробити для майбутнього України? Чи будеш щось
робити?
*   Г. Сковорода сповідував істину необхідності самовдосконалення людини з метою приносити користь своїй країні. Чи актуальна ця думка сьогодні?
*   Виходячи з проблематики тематичного питання, чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?

Коментарі

Архів блогу

Популярні публікації

Зображення