Проект "Україна - це я!""
Проект з
української мови для учнів 9 класу
«УКРАЇНА
– ЦЕ Я!»
(підготовка
до написання твору «Я пишаюся тим, що я українець(-ка)!»)
Підготувала Богданова Антоніна
УА18М група (ФФЖ)
Мета: формувати
здатність до мовної самоідентифікації; здатність до самоідентифікації; прагнення до самовизначення,
самовираження, самовдосконалення; прагнення бути корисним; виховувати патріотизм; розвивати психічні процеси та
мовлення студентів; удосконалювати вміння писати твори
на морально-етичні, суспільні теми; вміння користуватися виражальними
засобами публіцистичного стилю мовлення.
Очікувані результати: мовна
самоідентифікація (усвідомлення рідної мови); здатність до самоідентифікації (знання себе самого, розпізнавання власних нахилів,
здібностей, уподобань, недоліків); самовизначення; прагнення до самовираження; прагнення до самовдосконалення; патріотизм; прагнення бути корисним.
Ключове питання: Чи вважаєш ти себе
українцем (українкою)?
Тематичні питання:  1.
Моя мова.
2. Ментальні
риси.
3. Я пишаюся
Україною (!) (?)
4. Вірю у майбутнє України.
Час  для реалізації навчального
проекту: 1 урок
Операційна карта з розробки тематичного питання
МОЯ МОВА
Українець
(українка) (із тлумачного словника) –
представник (представниця) нації як конкретно-історичної форми спільності людей,
об’єднаних єдиною мовою й територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними
рисами культури й характеру;
–представник
(представниця) основного населення України.
·       Чи вважаєте ви українську мову
великою мовою?
·       Яку мову ти вважаєш для себе рідною?
Чому? Дай розгорнуту відповідь.
·       Чи повинен ти знати українську мову?
Чому? Навіщо українцеві знати українську мову?
·       Яке ваше ставлення до двомовності в
Україні як до реальності сьогодення?  Скільки  мов  в  Україні  повинні  мати  статус  державних? Думку
обґрунтуйте.
·       Уявимо ситуацію. В Україні
конституційно закріплено статус української й російської мов як державних. На
російськомовних теренах живуть українці й спілкуються російською мовою. Чи повинні ці люди
володіти ще й українською мовою?
·       Виходячи з проблематики тематичного
питання, чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?
Операційна карта з розробки тематичного питання
МЕНТАЛЬНІ
РИСИ
Українець (українка)
(із тлумачного словника) – представник (представниця) нації як конкретно-історичної форми
спільності людей, об’єднаних єдиною мовою й територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними
рисами культури й характеру;
– представник
(представниця) основного населення України.
·       Які традиції існують у твоїй родині?
Чи є ці традиції частиною великої й багатої культури українського народу?
|  | |||
|  | |||
·         
·       Чи вважаєш ти себе частиною культури
українців? Чи причетний ти до багатої культурної спадщини нашого народу?
·       Виходячи з проблематики тематичного
питання, чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?
Операційна карта з розробки тематичного питання
Я
ПИШАЮСЯ УКРАЇНОЮ (!) (?)
Українець
(українка) (із
тлумачного словника) – представник (представниця) нації як конкретно-історичної форми
спільності людей, об’єднаних єдиною мовою й територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними
рисами культури й характеру;
– представник (представниця)
основного населення України.
·       Чи соромно для молодої людини сьогодні
називатися українцем? Чому?
·      
Що
заважає сьогодні українцям пишатися своєю державою? Відповідь підкріплюйте прикладами.
·       Який розділовий знак ти поставиш
після назви тематичного питання? Обґрунтуй.
·       Виходячи з проблематики тематичного
питання, чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?
Операційна карта з розробки тематичного питання
ВІРЮ
В МАЙБУТНЄ УКРАЇНИ
Українець
(українка) (із
тлумачного словника) – представник (представниця) нації як конкретно-історичної форми
спільності людей, об’єднаних єдиною мовою й територією, глибокими внутрішніми економічними зв’язками, певними
рисами культури й характеру;
– представник (представниця)
основного населення України.
 Чи вірите ви в майбутнє України?
Чому? Які умови мають бути виконаними?
   Чи вірите ви в майбутнє України?
Чому? Які умови мають бути виконаними? Східна мудрість проголошує: “Щоб
побудувати майбутнє, треба знати своє коріння і знати, хто ти є”. Висловіть свої міркування з цього приводу.
   Східна мудрість проголошує: “Щоб
побудувати майбутнє, треба знати своє коріння і знати, хто ти є”. Висловіть свої міркування з цього приводу. Чи може патріотизм підняти
(врятувати) Україну? Ти патріот своєї країни? Що ти можеш зробити для майбутнього
України? Чи будеш щось
   Чи може патріотизм підняти
(врятувати) Україну? Ти патріот своєї країни? Що ти можеш зробити для майбутнього
України? Чи будеш щось 
робити?
 Г. Сковорода сповідував істину
необхідності самовдосконалення людини з метою приносити користь своїй країні. Чи актуальна ця думка
сьогодні?
   Г. Сковорода сповідував істину
необхідності самовдосконалення людини з метою приносити користь своїй країні. Чи актуальна ця думка
сьогодні? Виходячи з проблематики тематичного
питання, чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?
   Виходячи з проблематики тематичного
питання, чи вважаєш ти себе українцем (українкою)?
Коментарі
Дописати коментар